islamic gadget

Thursday, October 28, 2010

Fathanah 4

Bila aku dengar lagu nasyid nostalgia, rindu rasanya nak balik ke zaman sekolah. Betol la orang kata. Bila da takde, mula la tercari-cari. Masa ada dulu, taknak gunakan betul-betul masa tu. Heh. Zaman sekolah. Hey. Ni story aku, oke.

Kenangan masa form 5 la bez. Mane tak nye. Senior la katakan. Berlagak. Haha. Tapi aku seorang yang baik. Tak buli junior. Apa klas. Setakat mintak TOLONG buat air, iron baju, basuhkan mug, err amek kan barang, panggilkan membe kat dorm laen, tu je la. Bukan buli namanye tuh. Mintak TOLONG. Haha. Tapi mereka sangat suka membantu aku. Thanks. Ahaks.

Kepada ahli dorm F4:

Hanim (KD), Mors, Lina, Joejoe Circus, Broken (ex), Tila, Syu (menumpang), Iza (2x5), Mai, Farahin, Tini, Ami, Anis Madu.

Korang sangat BEST gilerrr!

Hanim,

Ingat lagi tak? Kita selalu gi kelas lambat. Tido dalam kelas. Ko kejut aku, aku kejut ko. Ngumpat cikgu-cikgu (aish. Jangan tiru aksi ini. Berdosa!). Gaduh ngan Nazri. Ehem ehem. Usha-usha jejaka (kau tau sape. Haha). Tak turun maghrib kat surau (maaf Feyfey). Kene rotan ngan Feyfey. Stay up (kunun je. Sian Syu). Gaduh masam muka. Nangis cari enset ko malam besday ko tuh. Makan karipap dalam kelas. Terlalu banyak kenangan kan.

Mors,

Thanks coz banyak ajar aku. Bagi semangat kat aku. Story pasal jejaka kau. (haha). Study same-same (walaupun ko banyak marah aku. aish). Kejut untuk stay up (walaupun aku tak bangun). Buat aku jelez (sume markah pon ko nak tinggi dari aku). Sakit same-same (haha. Mase Spm. Taknak ingat). Kongsi minat anime (huh! Jelez ko pandai melukis). Tolong membebel kat aku tiap hari. Lagi apa ye. Ha! Tolong kirim salam. Haha. && aku tak lupe jawatan ko sebagai biro disiplin (tak sesuai you.) && lagi Wahab da ade anak comel mate bulat macam guli.

Lina,

Aku kenal ko mase kite form 5. Sengal kan. Haha. Punye la sebelah-sebelah kelas. Kite kongsi cerita pasal 5M1. Layan karenah aku. Bez manja-manja ngan ko. Tacing-tacing. Kena kan Hanim. Gosip-gosip. Kau banyak mulut. Tapi aku suke je dengar story ko. Heh. Adik ko scandal Hanim kan. Haha. Tapi still, ko takleh ganti ngan orang laen, oke!

Jojo,

Aku berkenan kat ko dari form 4 lagi. Jelez ngan Syu. Pe de kat Syu yang ko nak jadi scandal die? Haha. Gaya ko boyish. Tapi bile da satu dorm ngan aku, da jadi menawan. Bagus kan aku ajar ko jadi feminine. Haha. Kami sentiasa jelez ngan ko. Mors lagi-lagi lah. Aish. Aku pun tak puas hati. Santek, menarik, tertarik kau memang da bomb, rajin, menawan. Aish. Patut la Mors jelez ye. Joe, tolong makan banyak ye. Kau keding. Huh!

Broken,

Aish. Ko awal-awal lagi da kua hostel. Tak sempat nak manja-manja. Tapi ko memang sporting. I loike! Sejak kau kua, terpakse jojo teman aku tido tiap-tiap malam. Kira, sume salah ko la. Sian jojo. Tapi sejak yang menumpang bilik tu de, aku da berani tido sorang. Gud girl kan? Thanks sebab selalu tanye khabar. Ko tak penah lupekan aku kan. Nasihat aku, jangan selalu pecahkan barang.

Syu,

Gaya ko yang ko buat-buat comel tu sentiasa je menghiburkan hati aku. Selalu je buat aku gelak. Walalupun ko selalu kate ko comel, tapi Aku lagi Comel dari ko, oke! So, jangan tak puas hati. Itu kenyataan! Haha. Ko selalu je kan cerita sal Cikgu kapali. Tapi ko nak scandal ngan Jojo je. Huh. Mane lah Kapali nak terima ko. Heh. Syu, thanx sebab sabar je nak kejut kan kiteorang stay up. Haha. Tapi aku baek kan. Tak marah-marah ko. Ahaks.

Junior-junior,

Anda sangat nakal! Mai, thanx teman mandi hujan. Heh.

Banyak je bende aku nak cerita. Taknak kenangan tu hilang camtu je. Tapi malas nak taip. Heh. Mereka kat atas antara yang aku rapat. Buat benda bodoh, benda giler, benda sengal sama-sama. Rindu korang wey!

P/s : Laughter is always the best medicine.

Sekadar menconteng apa yang dirasa.

No comments:

Post a Comment